Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Własne spółki dostarczają w kanale B2B?

Poradnik Klienta

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B? Sprzedaż artykułów także pomocy w kanale B2B różni się z transakcji do odbiorcę indywidualnego. Przed firmami, które dostarczają produkty partnerom biznesowym, są zupełnie nowe wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak tak wygląda sprzedaż w obrębie B2B.
To ważne pytanie tego typu w Polsce

Kiedy potrafimy przeczytać w raporcie, tego standardu badanie nie było do tej chwili przeprowadzane w naszym regionu. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności przystosowania się do kolejnego miejsca sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C tworzy się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje pozostają kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są coraz trochę czasu na zebrania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych narzędzi do samodzielnych zakupów.
Chcą uzyskać lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Grają na wygodę.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu elektronicznego i media społecznościowe zatrzymują się ważnymi elementami w toku budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią świadczyć o sobie, swojej roli także prostej przygody – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej nazwy na prywatnej właściwości internetowej. W tym jedynym czasie dużo rzadziej udostępniają one na prywatnych właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi bądź produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak kreatory, kalkulatory lub konfigurator).

Jak wskazuje rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na zbycie B2B twierdzi, iż ich nazwa sprzedaje swoje artykuły bądź usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) zwraca się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) robi w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, i dopiero 1% ankietowanych sprzedaje towary bądź usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to sprawdzimy, że firmy szukają wielu alternatywy na to, by proponować swoje wyroby odbiorcom. Zobaczmy, kiedy zatem oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na której można oglądać lub kupować produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często używanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm stosuje na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% przychodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje towary w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że nadal są firmy, które nie są naszych właściwości firmowych. Według pytania stanowi ich blisko 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest ważnym rzutem lejka sprzedażowego, to ona umożliwia na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo interesujące zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich odnajdują się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona dostępna w wielu językach, oceny firmy, chatbot i masa innych. Najlepiej pokazuje to poniższy wykres.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do pokazywania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców używa do sprzedaży aplikacji specjalnie do ostatniego zrobionych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie zastosowano na ich częściach www.
Co więcej znajdziemy w raporcie?

Cały raport to też 111 stron dużej wiedzy spośród poziomu B2B i różnic, jakie przechodzą w sprzedaży, gdy mamy spośród obecnego kanału. Możemy znaleźć w nim jeszcze informacje na materiał przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Istnieją jeszcze zagadnienia pokazujące, jak pracuje marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na okresie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie kupi na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba wyłożyć na nią wyjątkowe sumy pieniędzy i poświęcić masa czasu.

Wtedy nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży produktów w gigantycznych kwotach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które mogą spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na dowód o dostawach kurierskich. Jeśli mamy jednie z samej firmy logistycznej, więc potrafimy dojść na sytuację, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Dlatego też warto przechodzić w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansa wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zabezpiecza ciągłość trwania procesów logistycznych. Jeżeli planujesz sprawdzić, kiedy wtedy robi zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments