Rozważ te kluczowe spostrzeżenia. Pomogą Ci w pracy, w tym przy planowaniu treści w mediach społecznościowych. Weź pod uwagę zainteresowania ludzi w swoim planie treści, a Twoje sieci społecznościowe nigdy nie pozostaną niezauważone.
Aby zaplanować zawartość, możesz skorzystać ze specjalnej usługi, na przykład Postoplan — https://postoplan.pl/.
- Z internetu korzysta ponad połowa światowej populacji – z internetu korzysta prawie 5 miliardów użytkowników.
- Najczęściej do wyszukiwania informacji służy Internet. Kolejnym najczęstszym celem korzystania z sieci jest komunikacja z rodziną i bliskimi. Pierwszą trójkę zamykają wiadomości – szuka ich 55,6% internautów. Produkty, usługi i marki wyszukuje 46,4% użytkowników.
- Prawie połowa użytkowników korzysta z wyszukiwania głosowego. Głównym sposobem znajdowania informacji są nadal wyszukiwarki. 92,4% użytkowników wyszukuje za pomocą Google. Yandex stanowi 1% użytkowników.
- Rozpoznawanie obrazu jest wykorzystywane przez 33,8%. Jest stosowane na całym świecie. Przede wszystkim rozpoznawanie jest stosowane w Meksyku i Brazylii.
- Prawie wszyscy bo aż 98% użytkowników jest w sieciach społecznościowych.
- Z poczty elektronicznej korzysta 78% użytkowników.
- Prawie połowa internautów słucha podcastów. Większość miłośników podcastów mieszka w Indonezji – 63,3%.
- 86,1% użytkowników gra na smartfonach.
- Ponad 33% obawia się niewłaściwego wykorzystania danych osobowych.
- Liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o kolejne 3,1% i jest ich obecnie 4,33 miliarda, czyli ponad połowę światowej populacji.
- Główną funkcją sieci społecznościowych jest komunikacja z bliskimi. Robi to 49,7% użytkowników mediów społecznościowych.
- Najpopularniejszą platformą jest Facebook, a najbardziej lubianą WhatsApp.
- 85,9% użytkowników TikTok korzysta z Facebooka. Tylko LinkedIn ma wyższy procent skrzyżowań – 89,6% użytkowników sieci społecznościowych jest również zarejestrowanych na Facebooku.
- Marki są bardziej popularne od influencerów i ekspertów.
- 46,5% użytkowników mediów społecznościowych śledzi rodzinę i znajomych.
- 44,7% użytkowników szuka marek w mediach społecznościowych.
- Rosja znajduje się w czołówce krajów z największą liczbą odbiorców reklam w YouTube.
- Siedem milionów Rosjan zobaczy Twoją reklamę na LinkedIn, mimo że jest zablokowana w kraju.
- 550 milionów użytkowników regularnie korzysta z Telegrama.
- Najaktywniejsi użytkownicy mają Facebook, WhatsApp i Facebook Messenger.
- Konsumenci wydali najwięcej pieniędzy na YouTube. A także w TikTok, Tinder i Disney+.
- Prawie 82% użytkowników szukało w Internecie towarów i usług. Sklep internetowy odwiedza 92,2% użytkowników. Koszt zakup przez Internet to dla 78,6% główny motor handlu elektronicznego.
- Głównym sposobem poznania marki są wyszukiwarki. Korzysta z nich 34,2% badanych. Potem jest reklama w telewizji. Z jej pomocą 32,7% osób poznaje marki. Na trzecim miejscu jest poczta pantoflowa – 28,9%.
- Tylko 16,4% użytkowników „widzi siebie” w reklamach. Przede wszystkim reprezentację siebie samych w reklamach widać w Chinach – 23,6% respondentów.
- Prawie połowa internetu ma zainstalowane programy blokujące reklamy. Przede wszystkim – w Indonezji (56,5%).